Первичная навигация.

Dagens prosjekt viser hvordan en kodebase, et sett med kildefiler, kan brukes pa en Windows PC, XBox 360 og Windows Phone 7 alle samtidig. Oh, og koden er i VB eller C #.

Kortspill Starter Kit: Blackjack (C # / VB)

Denne proven er et fullt funksjonelt Blackjack kortspill for Windows, Xbox 360-konsollen og Windows Phone 7, bygget pa toppen av et lett utvidbart kortspill og animasjonsramme som du kan bruke til a bygge dine egne kortspill.

Her er den medfolgende readme;

Card Game Starter Kit.

Denne proven er et fullt funksjonelt Blackjack kortspill for Windows, Xbox 360 og Windows Phone 7, bygget pa toppen av et lett utvidbart kortspill og animasjonsramme du kan bruke til a bygge dine egne kortspill.

Hvordan proven fungerer.

Det komplette spillet Blackjack som kan bygges og spilles fra denne proven, er bygget av en rekke forskjellige underliggende komponenter, som hver kan skilles ut og utvides for a skape ny funksjonalitet:

Klasser fra GameStateManagement-proven for a handtere lasting, oppdatering og overgang av skjermbilder AnimatedGameComponent-klassen, arvet fra DrawableGameComponent, for a handtere animering av posisjon, skala og teksttrekking av objekter i spillet. Kortrammen, representert hovedsakelig av CardGame, CardPacket, Player, GameTable og GameRule-klasser, som gir generisk kortspillfunksjonalitet og utvides av Blackjack-klassene for a gi den spesifikke spilllogikken.

Ved a starte spillet, oppretter GameplayScreen BlackjackCardGame, som passerer i BlackJackTable og initialiserer BlackjackPlayers. Per-frame, handterer BlackjackCardGame inngangen per ramme ved hjelp av GameScreen.HandleInput-metoden, og sendes via InputState-objektet til alle de andre klassene den administrerer.

De ulike faser av spillingen handteres av en state-maskin inne i BlackjackCardGame, bestemmer nar man skal begynne a handtere, nar man skal legge til og lose regler, og nar man skal starte en ny runde, basert hovedsakelig pa brukerinteraksjoner med de forskjellige inngangsknappene, som er AnimatedGameComponent-objekter .

Tegningen handteres av objektene som arver fra AnimatedGameComponent. Hvert objekt er ansvarlig for a tegne seg selv og oppdatere animasjonsstatusene per ramme. Mange av objektene, inkludert GameTable, kommer fra AnimatedGameComponent.

Utvide proven.

Hvis du er interessert i a skape en annen type kortspill, er det et godt sted a utvide kortrammen. lage en ny klasse som arver fra CardsGame, en ny klasse som arver fra GameTable, en ny spillerklasse som arver fra Player, og eventuelle nye GameRule-klasser du trenger for a domme kortverdier som er spesifikke for spillet ditt. Du kan deretter endre GameplayScreen.Initialiser metode for a ringe din egendefinerte CardsGame.Initialize, legg til de nodvendige Spillerobjektene og start en runde av spill.

Her er Windows-prosjektet som kjorer;

Og Windows Phone 7;

(Min sonn er pa XBox 360 som spiller Skyrim og vil ikke gi meg pa a vise deg det som kjorer der ogsa. Lol)

La oss ta en titt pa kilden (VB);

Tre plattformer, alle med samme kodefiler. Hvordan?

Hvis du noen gang har v rt interessert i a bygge et kryssplattform XNA-spill, bygge et kortspill eller bare onsker a spille Blackjack, venter dette prosjektet pa deg.

Gjor deg kjent med noen av de andre.

Lite HTML5 & # 160; Round-up.

«Netduino – Komme i gang med *» & # 160; Serie.

Обсуждение.

Hvis du far et «Prosjekt ikke stottet & quot; feil nar du apner losningen, betyr det vanligvis at du ikke har XNA Game Studio installert (eller hvis du ser pa Windows Phone 7 Solution at du ikke har Windows Phone 7.1 SDK installert).

Et perfekt eksempel pa noyaktig hvorfor XNA Apps burde v re tilgjengelige i Windows 8 App Store.

© Майкрософт (Microsoft), 2018. Корпорация Microsoft tilbyr et bredt spekter av tjenester, noe som gjor det mulig a skaffe seg noe.